Att inse..

20121115-004158.jpg

Att till slut inse den bistra sanningen om mig själv gör ont – Just för att den sänker mig, den gör illa mig, den öppnar på ett smärtsamt sätt mina sinnen, den gör mig påmind om mitt sämsta jag. Jag är inte alltid så stark som jag trott, jag faller fortfarande för frestelser som jag gjorde förr. Mot min vilja så dras jag till sånt som jag måste låta bli. Det är så mycket enklare att bara falla än att kämpa emot. Jag behöver inte gå in på detaljer men jag kan säga så mycket som att det inte handlar om farliga saker. Utan bara vanliga vardagsbestyr, som för normalt fungerande människor inte kan tyckas vara så svåra att motstå. Men för mig får det hela min värld att rasa samman. Vet Ni? Jag pratar om RUTINER!! Jag har trillat dit igen, mina rutiner är rejält naggade i kanterna, och det innebär även att jag sitter här nu, besviken, ledsen, arg, bitter men framförallt förvånad över vetskapen om mitt stora misslyckande igen. Men envis som en åsna ska jag trött ta mig upp i sadeln igen, för livet jag fått tillbaka är alldeles för värdefullt för att försumma och förstöra. Knackar återigen mig själv hårt i pannan och säger högt: Ta en dag i taget hjärtat, jämför dig inte med andra, se på dig själv som den goda människa du är, ta ett steg i taget, ta dig inte vatten över huvudet, leta inte fel, försök inte hålla fler bollar i rullning än du mäktar med! Ja herregud, listan kan bli längre än min barndoms önskelista till Tomten, och min arma panna blålila av alla förmaningar och knackningar. Och sist men för den skull inte minst: Ropa inte hej förrän du kommit över ån, för förr eller senare är du där om du kämpar på och aldrig, aldrig ger upp…

Om an1iris

Nämen! Hej på dig, du som tittar in till mig, va glad jag blir! Jag heter Anette och är 48 år. Glad och lite småtokig. Hos mig får man vara precis som man vill, precis som man är skapad och präglad. Jag kan vara djupaste djup och likväl mycket lättsam. Här vill jag bjuda på mig själv, hjälpa och stötta den som behöver. Vi fokuserar på allt helt enkelt, inga speciella ämnen. Till vardags jobbar jag med ensamkommande flyktingbarn. Det är otroligt inspirerande och lärorikt, men lika ofta tungt och svårt. Mina dagar fylls ut av vad dagen har att erbjuda. Allt ifrån snabba promenader, lugna och mysiga fikaträffar, shopping, soffhäng, gymbesök. Men inte minst kramiga och goa möten med barn, barnbarn och kärleken. Men nu jag önskar dig varmt välkommen in till mig.. Visa alla inlägg av an1iris

1 responses to “Att inse..

  • Fadren

    Du är så djävla stark! Du kom upp på åtta, och slog dind nära och kära med häpnad! Du är fanimej min Zlatan!! <3<3! Det går ju föf fan inte göra hjärtan!!! ❤

Lämna en kommentar