Ur ett annat perspektiv..

20121115-065158.jpg

En dag kommer min lilla Iris få sin första ballong och kanske blir det jag, hennes Mormor som ger den till henne. Och som barn i allmänhet gör så glömmer hon bort sig, släpper taget om snöret som är länken mellan henne och ballongen för att något annat spännande hamnar i hennes blickfång. Naturligtvis kommer det komma tårar och gråt när den fina ballongen försvinner högt upp bland molnen. Då ska jag lugnt och stilla berätta för henne att den alldeles strax kommer att landa på en söt men mycket uttråkad liten Ängels lilla nästipp. Och förgylla hennes dag bland molnen… Tror den kommer att funka faktiskt!

Puss & Kram hela långa dan.

Om an1iris

Nämen! Hej på dig, du som tittar in till mig, va glad jag blir! Jag heter Anette och är 48 år. Glad och lite småtokig. Hos mig får man vara precis som man vill, precis som man är skapad och präglad. Jag kan vara djupaste djup och likväl mycket lättsam. Här vill jag bjuda på mig själv, hjälpa och stötta den som behöver. Vi fokuserar på allt helt enkelt, inga speciella ämnen. Till vardags jobbar jag med ensamkommande flyktingbarn. Det är otroligt inspirerande och lärorikt, men lika ofta tungt och svårt. Mina dagar fylls ut av vad dagen har att erbjuda. Allt ifrån snabba promenader, lugna och mysiga fikaträffar, shopping, soffhäng, gymbesök. Men inte minst kramiga och goa möten med barn, barnbarn och kärleken. Men nu jag önskar dig varmt välkommen in till mig.. Visa alla inlägg av an1iris

Lämna en kommentar